موسسه حقوقی عدالتخانه مجید

موسسه حقوقی عدالتخانه مجید

از حقوق خویش آگاه باشیم-وکیل همراه-حقوق به زبان تصویر
موسسه حقوقی عدالتخانه مجید

موسسه حقوقی عدالتخانه مجید

از حقوق خویش آگاه باشیم-وکیل همراه-حقوق به زبان تصویر

چه زمانی نیاز به وکیل دارید؟

بهترین زمان برای رایزنی و مشورت با یک وکیل زمانی است که شما به کسی احتیاج ندارید! هر زمان که شما در رابطه با یک مشکل بالقوه و پنهان نگران بودید، زمانی است که بهتر است با یک وکیل صحبت کنید.

در ذیل تعداد اندکی از دلائل مشورت با یک وکیل خواهد آمد:

1-    بوسیله یک وکیل دارای مجوز که در محدوده مکان زندگی شماست حقایق را دریابید و پیدا کنید و با او در آن قسمت از حقوق و آنچه سئوال دارید، صحبت کنید.

2-     اطلاعات روز را کسب کنید. آنچه که 20 سال پیش به صورت قانون بوده، ممکن است امروزه سندیّت و وجاهت قانونی نداشته باشد.

3-    یک وکیل خوب استرس و اضطراب را کاهش داده و شما را صاحب قدرت و اختیار می کند. بسیاری از مردم می ترسند و نمی دانند که در مرحله بعد چه باید بکنند. بی تفاوت بودن و نادیده گرفتن مشکلات معمولاً موقعیت را بدتر می کند.

4-    شما نیاز به صحبت با کسی دارید که تمام نتایج و پیامدهای ممکن در پرونده شما را در نظر بگیرد. کسی که می تواند له و علیه هر دو طرف پرونده را پیش بینی کند.

5-    هزینه ها و پول شما پس انداز می شود. بسیاری از مردم سعی بر این  دارند که به منظور پس انداز پول و هزینه ها خودشان این مسیر را طی کنند!

ادامه مطلب ...

وکیل در سریال های تلویزیونی

متأسفانه رسانه های تصویری بالاخص تلویزیون،سالهاست که خواسته یا ناخواسته تصویری نادرست از وکیل در قالب تصویر نشان می دهند.وکیل در اینگونه فیلم ها یا جاعل یا کلاهبردار و یا راشی و یا تبانی کننده برای تضییع حقوق مردم می باشد...
ادامه مطلب ...

رأی وحدت رویه 727 دیوان عالی کشور

رأی وحدت رویه دیوان عالی کشور در خصوص صلاحیت دادگاه عمومی درباره رسیدگی به جرایم حمل،اختفاء،نگهداری سلاح و مهمات

چون ماده ۴۵ قانون مجازات مرتکبین قاچاق مصوّب1312/12/29 که مقصود از قاچاق اسلحه را وارد کردن به مملکت و یا صادرکردن از آن یا خرید و فروش و یا حمل و نقل و یا مخفی کردن و نگاهداشتن آن در داخل مملکت عنوان کرده بود، طبق ماده ۲۱ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مصوّب 90/6/7 لغو گردیده و در ماده یک این قانون قاچاق سلاح، مهمات، اقلام و مواد تحت کنترل واردکردن آنها به کشور یا خارج نمودن آنها از کشور به طور غیرمجاز تعریف شده است، لذا به نظر اکثریت اعضای هیأت عمومی دیوان عالی کشور خرید و فروش، حمل و نقل، مخفی کردن و نگاهداشتن سلاح، مهمات، اقلام و مواد تحت کنترل به طور غیرمجاز از شمول عنوان قاچاق خارج و رسیدگی به این جرایم در صلاحیت دادگاه عمومی است. این رأی به استناد ماده ۲۷۰ قانون آیین‌ دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری صادر شده و برای شعب دیوان عالی کشور و دادگاه‌ها در موارد مشابه لازم‌الاتباع است.

دادسرا و دادگستری شهرستان قرچک

بدیهی است با شهرستان شدن قرچک،یکی از موارد اساسی که در آن تغییر ایجاد می شود، در مکانیزم قضایی آن می باشد.تاکنون بخش قرچک دارای یک دادگاه عمومی بوده است،لکن از این به بعد طبق ماده 3 قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری معروف به قانون احیای داسراها می بایست در حوزه قضایی هر شهرستان یک دادسرا در معیت دادگاههای آن حوزه تشکیل شود.بدیهی است برای تکمیل این زنجیره، دادگاه عمومی بخش قرچک می بایست به دادگستری شهرستان قرچک مبدل شود.

اربعین سید و سالار شهیدان تسلیت باد

دوستان با من و دل ناله و فریاد کنید

آه را با نفس از حبس دل آزاد کنید

        اربعین آمده تا از شهدا یاد کنید

   گریه بر زخم تن حضرت سجاد کنید